fredag 3 december 2010

Mummel om leksaken

Jo, det är skönt. Jag gillar min nya leksak skarpt, även om det var lite problem att få över det jag ville från den gamla (mer eller mindre temporära) datorn - varför kan det inte bara funka som man vill med ad hoc-nätverk? Varför har man aldrig den kabel man behöver på en plats där man kan hitta den?

Funkade till sist, och nu tror jag att jag har det mesta jag behöver på min nya hårddisk. Ska inte dränka denna dator, rödvin är inte bra för datorer, det märkte jag...

Idag ska jag vila kroppen, bara köra mitt qi gong-program och kanske ta en lunchpromenad, men jag måste säga att jag förvånas över att jag inte har mer träningsvärk! Kan det vara qi gongandet, tro?
Jag känner så tydligt hur det faktiskt mjukar upp både det ena och det andra, för även om jag är överrörlig har jag tillåtit mej att stelna till alldeles förbannat - men ett par, tre dagars träning innebär att jag når tårna med raka ben igen, är inte det mysko?
Mind over matter, tänker jag, och tränar skallen också. Den mentala biten är icke att förakta, och jag känner faktiskt att jag blir piggare både till kropp, själ och hjärna med formell mindfulnessträning och lite fysdito ovanpå.

Imorgon ska jag pussla, har jag bestämt. Älsklingen har traditionell träffa-barndomsvänner-kväll, så jag är alldeles ifred för mej själv. Och det ska jag också njuta av!

Ser fram emot jul, ser fram emot att ha ungarna samlade, ser fram emot att uppleva den allra första julen med älsklingen - och sedan har det gått ett år...
Var tar tiden vägen, egentligen?

Inga kommentarer:

<