onsdag 6 januari 2010

Mummel om bra saker

Kuratorn är lyrisk. Lite skrämmande, faktiskt, och jag tänkte länge innan jag alls nämnde den förändring som hoppat på mej.

"Men", hojtade hon, "men, förstår du inte att det är bra, att du behöver positiva saker i livet?!?".

Det måste jag ju förstå? Eller gör jag?

Enligt nämnda kurator ska jag sikta på att satsa på mej, bara Mummel, åtminstone 5-10 % under det kommande året.
Låter lätt. Låter framförallt trevligt. Men hur?

Jag har glömt hur man gör. Jag har fanimej glömt hur man tar hand om sej själv. Och just nu har jag ingen aning om hur jag ska gå tillväga, faktiskt.

"Det är inga problem", säger Han. "Det fixar jag!"
Hoppsan, tänker jag, och känner hur alla mina "jag kan själv!" -spärrar slår till. Jag blir... Rädd? Jo, kanske tillochmed rädd. Det är ju skitläskigt, nån vill ta hand om, nån vill bry sej, nån tycker att jag är fin, underbar, värd att längta efter...
Ska det vara så? Varför tycker jag att det inte ska vara så?

Just nu: tonårsförälskelse... Många, många sms, många samtal, långt långt till nästa gång vi kan ses - och sen?

En dag i taget. Jag åker på äventyrsresa till närliggande kommun, och stannar... Så länge jag kan, tror jag. Så får det bli.

Och nu rodnar jag, tror jag är sjuk, kanske har jag feber???

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bara kärleksfeber, min vän!

Försök inte bota! Det är då det blir riktigt farligt. Just go whit the flow.

Det glädjer mig ofantligt att du "gör något för dig själv".

Många kramar

Mallahållfastkänslanbralla

Neia sa...

Härligt! Underbart! Njut av kärleksfebern. Låt dig bli bortskämd och omhändertagen. Det är din tur nu!

olgakatt sa...

Önskar dig allt gott!

Mummel sa...

Tack, alla tre!

Det verkar som om vi båda smittats och lider - vilket är bra.
Men: hur fan kan dagar och timmar bli så olidligt långa?
Och hur kan jag vara så dum att jag säger "håll dej borta" när jag egentligen bara vill säga "kom hit!"?

Nåja. Jag får hålla isär det ena från det andra ett tag till, känns det som. Ha nånting som är bara mitt, utan inblandning av ungar eller andra!
Rymmer min kos när det finns möjlighet istället, och försöker överleva timmarna som går mellan möjligheterna till rymning!

Förresten: kan passion ligga vilande i 25 år?

<