tisdag 10 mars 2009

Gör misstag som fan nu

Idag har jag börjat gråta utan orsak jagvetintehurmånga gånger.

Jag har hjärtklappning, och det känns som om jag inte kan andas ordentligt, jag får inte nog med syre.

Vet jag vad det är? Klart jag vet. Jag har varit överstressad förr.

Grejen är som följer: jag är oerhört mycket mindre stresstålig än förr, jajamen. Förmodligen ålder och allmän utmattning efter alltför mycket skit som hänt. Kanske har sluta-rökningen nåt med saken att göra, trots att det varit helt oproblematiskt, iallafall nästan?

Nää, det är inte bra. Det går inte bra. Kollegan S, den underbara människan, skäller:
"Nu låter jag som en morsa, jag vet, men du måste fatta att din hälsa är viktigast, ditt lilla barn är viktigast, jobbet betyder inte ett dugg i sammanhanget, gå hem!!!"

Vilket jag förstås inte gör.

Imorgon vet jag inte. Egentligen vill jag nog ringa och säga att jag orkar inte, mår för dåligt, måste till läkare - men jag har inte modet, inte kraften att lämna de andra i sticket...

Nu ska jag försöka sova. Det gick illa igår, natten var vidrig. Vilket, förstås, inte gör saken bättre.

2 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Andra i sticket!?!??! Nähänä... Men Mummel her self då?!?.. Hon ska lämnas i sticket?!?!?

Konstigt att din kropp håller ihop!

Doktorn BASTA!

Pok

Mallasnällalyssnapådigsjälvbralla

Majsanochmalla sa...

*kramar om*..

Ha en lugn helg.. Min vän!

Pok

Mallahurgårdetfördigbralla

<