lördag 28 mars 2009

Mummel om Mummel

Hittade en sån där käck frågor-om-dej-själv-grej, och jag tänkte att eftersom jag nu är så satans hemlig med vem jag är kan jag väl dela med mej lite om vad jag är...

Låt som du sörjer till när du är ledsen: Edith Piaf, vad som helst. Ted Gärdestad, kanske, och så en del Winnerbäck. Då och då kan det blir Billie Holiday, men då blir det nästan för sorgligt.

Beroende av: Snus.

Vad tror folk om dig? Att jag är självsä
ker och stadig.

Stämmer det? Nej, inte värst.

Vad får du oftast komplimanger för? Jobbet.

Vad säger du för att imponera på någon? Det intresserar mej inte längre, faktiskt. Och så vet jag nog inte hur man gör...

Hur imponerar man på dig?
Genom att visa att man bryr sej om människor - snällhet impar alltid.

Brukar du skratta för dig själv?
Jajamensan.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Hej hopp! Jag ligger i krig med bostadsbolaget. Ganska struligt, men så är det. Är hemma efter 18.00. Kram."

Var bor du? Tre trappor upp i fyra rum och kök, bostadsrätt i HSB-förening.

Trivs du där?
Ja

Äger du några converse? Nej, och har aldrig gjort det heller.

Sprit, cider, vin eller öl? Vin.

Brukar du bli för full? Nej.

Vad har du för mobiloperatör? Tele 2.

Är du allergisk mot något? Nej.

Har du haft sex idag? O nej.

Hur svarar du i mobilen? Eftternamnet.

Vem ringde du senast? Min far, tror jag.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att det var ok om jag lånade bilen.

Antal timmar sömn inatt:
6 ½, kanske. Sover illa.

Sov du ensam? Ja, väldigt

Brukar du komma i tid? Jag är hysteriskt punktlig, hellre väntar jag en halvtimme än kommer fem minuter sent. Tycker att det är oerhört oartigt att slösa andras tid!

När mår du bra? När jag sitter vid mitt köksbord med alla mina barn.

När blev du fotad senast? Kanske kom jag ivägen på en presskonferens i veckan...

Hur känner du dig nu? Oerhört trött och stressad.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart svart och svart.

Vad tycker du om fötter? Helt okej när de fungerar.

Vad saknar du? Pengar

Hade du en bra kväll igår? Jodå. Jag gillar att mysa med lillsonen!

Favoritdryck på morgonen: Kaffe

Rakar du benen? Sällan. Kanske på sommaren. Har inte värst mycket hårväxt, och tycker därtill att det kvittar - vem fan ska titta efter om jag rakat benen???

När brukar du oftast gå och lägga dig? Det varierar. Allt mellan 22 och 03. När jag somnar är en annan historia.


Är du blyg?
Mycket. Men det vet nog inte många.

Sysslar du med någon idrott? Nej.

Vill du hellre ha mail än brev? Nej. Jag gillar brev.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej, men total åtrå vid första ögonkastet, passionen...

Har du spytt offentligt? Nej.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Usch. Vilja förvandlas tillbaka.

Är du nöjd med ditt liv? Nej.

Är du bortskämd? Inte, inte, inte.

Vad gör du i morgon? Försöker börja ordna med allt som måste ordnas.

Vad är det värsta du vet?
Oärliga lismare. Profitörer, människor som utnyttjar och trampar på för materiell vinning.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Har inga pengar att slösa. Slår mej lös med en pocket då och då!

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?
Mycket svårt. Alice Bah, kanske?

Vad längtar du till? Sommaren. Och till den dag min nya bil kommer.

Vad använder du för shampoo? Fructis

Vad är det finaste du fått? Tre barn.

En speciell dag du minns: Tre Födelsedagar.

Hur gammal är du? 42.

Tycker du om någon just nu? Många. Främst mina barn, min lillasyster.

Du samlar på: Ingenting, faktiskt.

Gröna eller röda äpplen: Röda, om jag måste.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Syrran eller vännen S.

Gillar du golf? Nej.

Vilken tid gick du upp idag? Vid 8.30

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Nej

Är det okej att gråta? Ja.

När grät du senast? För nån timme sen när jag insåg att jag tappat nycklarna. Men jag hittade dem!

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Beställa en resa. Ringa barnen.

Bär du glasögon eller linser? Både och. Jag skiftar lite, mest glasögon men ibland endagslinser. Är det stark sol tar jag linser och solglasögon

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Verkligen inte.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? När jag vaknar.

Har du någon piercing? Nej.

Vill du gifta dig? Nej

Vill du ha barn? Jag har redan fått mina barn.

Solar du ofta? Så sällan jag kan.

Är du bra på att laga mat? Ja, men inte efter recept.

Är du flygrädd? Inte
mycket, lite pirrig vid start och landning

Hur vig är du? Mycket. Är överrörlig

Är du musikalisk? Ja. Jag spelade en hel del förr. Och dansade.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten

Vilken är din favoritglass?
Ägglikör i strut

Tror du på ett liv efter döden? Nää, men jag tror på många liv

Tycker du om sushi? Nej

Vad äter du helst när du ser på film? Popcorn och salta pinnar

Bor dina föräldrar tillsammans? Ja

Har du tandläkarskräck? Ja

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Egentligen kvälls, men jag har blivit miljöskadad och vaknar alltid för tidigt....

Vilken ögonfärg har du? Melerade, grått, blått, grönt, gult

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja.

Biter du på naglarna? Nej.

Röker du? Nej. Ha! Fortfarande rökpaus.

Hur ofta tränar/motionerar du? Det går i vågor, följer smärtan. När jag är okej varje dag. När jag är dålig ingenting.

Sådärja. Nu vet ni lite, och häng gärna på. Jag utmanar inte, eftersom jag är allergisk mot masspsykoser, men det vore kul att se lite mer om er!

2 kommentarer:

kaffepulver sa...

Kul!

Intressant vilka frågor som ställs, golf verkar ju t ex ha blivit nån slags helt normal sport som man tydligen förväntar sig att folk ägnar sig åt. När slutade det att vara lite småtöntigt egentligen?

Mummel sa...

Det slutar aldrig att vara töntigt, om du frågar mej....


...den ende i hela utökade familjen som vågar vägra golf...

<