söndag 15 februari 2009

Mummel om abstinens

Och vet ni - det är inte min jag talar om. Sluta-röka-projektet går utmärkt. Har nu tvättat absolut allt också, inte nånting som stinker rök i hela lägenheten!

Nää, det är annan abstinens som är problem här.

Min lille kom nyss och sa:
"Jag längtar tills jag ska till pappa..." och jag nästan dog. Sen fortsatte han "...för jag vill spela Guitar Hero World Tour!"

Okej. Han längtar inte till pappa. Han längtar efter PS II, det är vad han längtar efter. Förbannade jävla tv-spel, och förbannade jävla karl som inte gör nånting annat än att spela tv-spel med ungen!!!

Ja, jag vet. Jag kan inte lägga mej i hur han väljer att vara förälder, det är inte min uppgift, jag har ingen rätt att göra det, blablabla. Men: det är rent förbannat att han inte fattar att det faktiskt inte alls är nyttigt att det enda de gör tillsammans är leker med konstgjorda elgitarrer?!? Jaja, trummor också, då.

Jag sa: vi ringer pappa och frågar om du inte kan komma en sväng i eftermiddag och spela.

För grejen är att han ska vara en extradag hos mamma, eftersom det är sportlov och pappa jobbar imorgon. Sovmorgon, helt enkelt, och ledig från fritids, vilket han tycker är bra.

Men: han har alltså spelabstinens. Sju år, och spelabstinens.

Det är väl iallafall bra att han inte pratar läskiga döda-spel som han gjorde förr, innan det var PSII och Guitar Hero...

Inga kommentarer:

<