måndag 23 februari 2009

Mummel om skam

Skittaskig natt, p g a att jag bär mej åt som en.... Ja, som en sjuåring, typ.

Skäms. Oj, som jag skäms.

Fick hem en glad och go kille, som öppnade födelsedagspresenter med stor glädje. Jättekram efter varje paket, t o m de nyttiga (nya skor, och en balansboll som han får dela med mamma!), sen lek med nya sakerna, tårtbak till kalas, och bad.

Ett jävligt välbehövligt bad. Lortigare unge har jag sällan skådat, kanske aldrig. Inte ens efter en vecka i skogen var han så skitig, då hade vi sjön att blaska av oss i!
Han minns inte att han duschat eller badat under pappa-veckan. Tur att han var i badhuset en dag, iallafall. Lortranden i badkaret går till historien.

Sen. Sen frågar jag, vid mysstunden vid läggdags, vad som varit bäst under dagen, för det pratar vi alltid om. Bästa och värsta. Värsta är oftast ingenting. Och han säger: "Att battla med pappa".

Jag sjunker. Igen. Jag vet ju för fan att jag inte kan tävla mot det jävla tv-spelet, varför gör det mej så ont varenda gång?!?

För att jag är en omogen skitbarnslig larvig patetisk människa. Som vill ha bekräftelse på att jag är bra, att mitt barn gillar mej också, liksom... Trots att jag inte har råd att köpa Playstation med Guitar Hero och extragitarr.

Fan också. Skjut mej.
Jag grät. Länge.

Sen bad jag om ursäkt. Det blev ett bra samtal, men jag hoppas vid gud att det är pms eller klimakteriet. Såhär obalanserad och otäck vill jag fan inte vara. Småungar ska inte ha morsor som reagerar som småungar.

4 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Japp! Du är säkert allt det negativa du rapar upp om dig själv.. Men du är också en helt fantastisk kvinna/mor/människa också...

Så som vanligt säger jag.. Släng oken bakom dig.. Tyck om dig själv och njut av att du lyckats med så mycket!

Pok

Mallafårocksåpsykbrytiblandbralla

Majsanochmalla sa...

Nu får det vara färdigmulat under offerkappan..

Komsikomsi du vackra, kloka, bitska kvinna!

Du/dina älsklngar är saknade här!

Pok

Mallahurärdetbralla

Majsanochmalla sa...

Lämnar en stor kram till dig och din vackra dotter på !Alla kvinnors dag"..

Pok


Mallahellofawomenbralla

Mummel sa...

Ok. Tackar igen.

Ni finns, alltså finns jag!

Även om jag befunnit mej under offerkappan (din otäcking där...)

Tog min dotter med på puben, och bjöd på E N öl... För även om hon är myndig sedan ett bra tag, och gammal nog att gå på puben, är hon inte över 20, och jag är lite fånig med det där...
Så vi firade kvinnodag, faktiskt. Oss, firade vi, och det var fint...

<