måndag 21 juni 2010

Misstag att formatera datorn...

Har haft problem med min bärbara länge nu, och när inte ens bank-id:t funkade tog jag mej till att återställa den till fabriksinställningarna.
Big mistake.

Nu sitter jag här och försöker stå ut med uppdateringar... och uppdateringar... och uppdateringar, och därtill måste jag installera om allt, och leta reda på alla mina favvobloggar och bokmärka dem - för inte tänkte jag på att klura ut hur man sparar alltihop, heller!

Gudskelov hade jag kvar lösenord och användarnamn och fan och hans moster till e-postkontot, och resten skiter jag i, för nu.

För jag ska flytta. Jag ska flytta...

Vi gick och blev med hus bara sådär, och har räknat ut att det är billigare att flytta över älsklingens bredband/tv/telefon, för inte är det ett Comhemhus vi flyttar till!

Rädd? Jodå. Eller inte, kanske, mer vad som på engelska heter excited, sådär nervöst förväntansfull, och ovanpå det alldeles väldigt lycklig.

Min tur nu. Min tur att vara lycklig, lugn och tillfreds i ett hus som är vårt, inte mitt, inte hans.
Till och med den lille, som ju gråter om man säger "flytta" är odelat positiv, vilket gör allt så mycket lättare. De stora barnen är också positiva, det måste ju sägas, även om det inte spelar lika stor roll som att den lille gör det.

Ska jag bli nervös för att det går för lätt?!? Allt bara flyter på, alla bitar klickar i varandra helt utan ansträngning från min sida, eller nån annan heller, för den delen. Det bara klickar - sänkt huspris, inga problem på banken, allt ordnat på nolltid, och papper är skrivna. Inte långt kvar till flytten, herregud...

Så jag röjer och rensar, inte bara datorn. All gammal skit ska bort, nu börjar det nya och fina, det lugna och trygga och varma.

Inga kommentarer:

<