söndag 5 april 2009

Mummel om gråväder

När jag vaknade var det till riktigt gråväder, men ändå känns det inte grått.

Jag tackar porrföreställningarna som är ständigt pågående utanför fönstret för den saken.

Alla fåglar är galna. Duvor, skator, småpippisar - de är i full gång på gräsmattorna runt husen här! Fantastiska föreställningar, vill jag lova, karlarna spänner upp sej och dansar för sina utvalda, slåss litegrann när rivalerna dyker upp, och sen är det dags för damerna att göra sina val...

Vet inte om det är därför jag känner mej lite ledsen. För att jag faktiskt är färdig med den delen av livet. Inga fler ungar, inga fler karlar som spänner upp sej och svassar omkring.

Visst känns det lite sorgligt.

Men ändå. Jag skulle nog inte vilja, iallafall. Det blir fan bara krångel i slutändan.

3 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Sådär tänkte jag också. Sen träffade jag Barnens Farmor när jag var äldre än jag tror att du är nu...

Majsanochmalla sa...

Kärlek kan man inte rå över.. Den kommer är den kommer..Eller inte!

Ha det bäst..

Pok

Mallaskapåläkarbesökidagbralla

Mummel sa...

Eller inte, blir det.

Men livet har ju, som du påpekar Plastfarfar, en förmåga att bara hända utan att man har nån styrsel på det.

Det är väl bara att vänta och se. Kan jag tro.

<