måndag 27 april 2009

Mummel om krockar

Lyssnar på Dexter-böcker, och då ringer chefen.

Heldag på rättegång, funkar det? Ok, säger jag, och tänker på hur det kan komma sej att jag tycker så mycket om mordböcker när jag blir så oerhört berörd av verklighetens otäckheter.

Kanske tycker jag så mycket om fiktionsäckel därför att det är just fiktion. Just därför. Inte på riktigt, bara hitta på, ett sätt att distansera sej från verklighetens vidrigheter...

Men nu blir det alltså ännu en gång verklighetens vidrigheter.

Ibland undrar jag varför jag valde det här yrket.

1 kommentar:

Majsanochmalla sa...

För att du är duktig och mår bra av att "äga" det skrivna ordet!?

Kan vara så...

Jag frossar i biografier och självupplevt... Ju värre dessto bättre.. Tycks det..

Kanske har vi båda ett behov av att "normalisera" skiten vi lever i? Du vet... Ja, ja... Det finns alltid de som har det värre!

Pok

Mallastyrkatillrättegångenbralla

<