torsdag 16 juli 2009

Mummel inser sin dödlighet...

Jag har inte varit ett dugg rädd för svininfluensa, lika lite som jag var rädd för fågelinfluensan när den var på tapeten och tidningarna skrev spaltkilometer (jag också, var på smittskyddspresskonferens) och folk var hysteriska.
Har garvat lite sådär överseende, inte tänkt vaccinera mej för det gör jag aldrig och influensa får jag aldrig heller, som vanligt tänkt att blir jag sjuk så blir jag sjuk, och då får jag ta det som det kommer. Skämtade lite med en kollega igår om hur jag ju har förtur till vaccination, kroniskt sjuk som jag är, för det vore ju grymt att få influensan, haha...

Och så igår kommer Socialstyrelsens nya instruktioner till sjukvård och svenska folk, det där om att man inte ska ta kontakt med vården om man inte blivit jättejättesjuk eller tillhör en riskgrupp. Och så uppräkning av riskgrupper, då.

Där var jag. Neuro-muskulär sjukdom. Då blev jag - rädd? Oroad?

Jag blev iallafall jävligt nyfiken på varför neuro-muskulära sjukdomar räknas till riskgrupperna, men kan inte hitta varför, bara att.

Det känns irriterande, och fortfarande lite oroligt.

Har tänkt en del och kommit fram till att jag nog för första gången i mitt liv ska vaccinera mej mot influensa. Blir förmodligen skitdålig av vaccinet...

2 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Jag hör också till de som har blivit fundersamma den senaste tiden. H1N1 är iofs långt mindre dödlig än den gamla vanliga flunsan, men om den muterar så är det tydligen dåliga nyheter. Jag vaccinerar mig nog när tillfälle ges.

Anonym sa...

Klart du ska vacciera dig..

Pok

Mallaingenmårbättreförattdublirsjukarebralla

<