lördag 2 januari 2010

Mummel om väldigt gott nytt

Jaha.
Inget uppgivet jaha, den här gången, nej, ett litet "kanske finns det lite roligt också"-jaha, faktiskt.

Trevligt nyår, nya bekantskaper - och den gamla, då.
Trevligt, som sagt. Och nu?

Ingen aning. Det är så att jag tänker göra såhär: inte tänka, inte fundera, inte undra. Det får vara som det är, och bli som det blir.
Hur det än blir löser det upp en massa gammal skit som legat och stört, och det är bra. En sak mindre att återkomma till, en sak till som gör att allt kan vara framåtriktat.

För just så måste det vara. Inte en massa gammal skit, bara just nu, riktat framåt!

Känns - ja, hur? Lite spännande. Ganska ordentligt ovant. Och kul, framförallt kul, kanske, om jag kan komma förbi alla mina hang-ups....

2 kommentarer:

Y sa...

Letade recept och då måste man ju passa på att läsa bloggar... Yes - så härligt! Jag är faktiskt avundsjuk, på den biten av ditt liv... Lösa upp den gamla skiten:-)
Men inte negativt avis, absolut inte! Du är nog värd detta mer än många. Och ser ljus själv här - fast i min blogg är jag melankolisk. Måste få ut de känslorna stort först nu. Skit i hang-upsen dina! Din tur att må gott nu!!!

Systerdyster sa...

Ja, jag hoppas att ditt liv blir väldans mycket bättre än 2009.

Och, visst är det viktigr att färsöka se framåt, att släppa iaf lite av sitt (mitt) ältandet när man (jag...) fastnar i gamla synder.

Allr gott till dig, Mummel och dena tre barn. KRAM!

<