fredag 17 juni 2011

Mummel om sommarlov

På väg uppför trappan och kvällens högläsning vänder sej lillsonen om, tittar på mej och säger:
"Mamma, det ska bli så roligt imorgon!!!"
och jag tappar nästan luften av lycka.
Jag inser hur stor min oro har varit de senaste månaderna, hur mycket jag ängslats för hur han har det, min lille guldpojke, mitt ljus, min älskade sladdis...

Att veta att han går och lägger sej lycklig, full av förväntan inför nästa dag, är en så stor glädje att jag har svårt att hitta ord för det. Jag lägger mej själv full av glädje tack vare de där få orden, tack vare bilden av hans vackra lilla ansikte och ljuset i hans ögon när han ser fram emot imorgon mer än han gjort på länge, länge...

Givetvis gör det mej också ännu mer orolig och ängslig inför nästa skolår, men vi har bestämt en sak, jag och mitt vackra barn: vi tänker inte på nånting annat än att det är sommarlov, att det är allra första veckan av sommarlovet och det är många många dagar fulla av äventyr och glädje kvar innan allvaret tar vid igen.

Så har vi bestämt, och det känns fint. Nu har vi sommarlov, och varje dag är värdefull och fantastisk!

Inga kommentarer:

<