måndag 13 oktober 2008

Mummel om att vara ett ufo

Kollar igenom diverse bloggar igen, och en del nyhetssajter, och inser att jag är ett ufo.

- jag har aldrig "dejtat", och finner hela konceptet ... ja, larvigt, om sanningen ska fram...
- jag har inte en aning om vad som är "mode" eller "modernt"
- jag behandlar mina barn som riktiga människor, inte en separat ras, oavsett höjd över marken
- jag anser att kön inte är vad som definierar en människa, mänsklighet definierar en människa
- jag tycker att det är självklart att människor ska bry sej om varandra, och därmed hjälpa varandra när de har möjlighet till det.

Alltså:
- mina relationer har aldrig börjat med "dejter", de har börjat med samtal
- jag köper kläder jag trivs i
- ungarna, stora som små, respekteras men behandlas efter visad mognad
- jag tror fortfarande på välfärdssamhället och anser att de som är starka ska hjälpa de svagare, i alla lägen, och är alltså därmed även här fullkomligt "omodern" eftersom egotrippande rikingar får mej att må illa, inte "ger mej något att sträva efter"...

Det är väl lika bra att lägga sej ner och dö. Detta samhälle passar mej inte, och jag är rädd att mina barn, som ju faktiskt präglats av mej och mina värderingar, också blivit/blir ufon...

3 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Hörrö argbigga.. Ni/Vi UFOn behövs ju.. Jättemycket! Hur ska alla "ickeUFON" veta att dom inte är UFOn om inte vi finns?

Å för den delen.. Är det att vara UFO det som du beskriver.. Då är det min förbannade skyldighetatt vara UFO.. Alla andras också!

Pok

MallaUFIbralla

Anonym sa...

http://sabinadurebrandt.blogg.se/2008/october/80-tal-sa-ser-jag-ut.html#comment

hahaha

Mummel sa...

Käraste vänner, ni är fina....

Som orkar med de där fullkomligt totalbarnsliga utbrotten, de verkar därtill bli fler och fler!Jag kanske skulle börja tro på diverse löst folk runtomkring (karlar...) som mumlar "fyrtioårskris", "pms", eller t o m "övergångsålder"???

<