onsdag 8 oktober 2008

Mummel om själsfrid

När jag vaknar vid halv fem lyser varenda lampa i hela lägenheten och det luktar Diesel för män.

Storebror är hemma!

När jag släckt de flesta lampor, bryggt kaffe, suttit på balkongen och frusit lite i minus (!) grader och tittat på Orion däruppe på svarthimlen sitter jag här i köket och funderar på vad det är som händer.

Jag känner mej lugn. Det känns alldeles bra idag, jag startar inte med tankar på "tänk om..." och funderingar på om sjukhus kontaktar mödrar till myndiga även om de myndiga inte kan prata.

Jag startar med att släcka alla lampor som lyst hela natten och känna doften av min förstfödde.

Utan minsta tecken till irritation. Bara ett underbart lugn, med bilden av brödernas lycka när den store väckte den lille sent igårkväll, hur den lille pep av lycka och den store bullrade kärleksord.

Jag är en lyckligt lottad människa. Rikast i världen. Just idag.

2 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Grattis! Det förtjänar du

Majsanochmalla sa...

Härligt du... Riktigt härliga små njutningsstunder... När allt annat är kaosaktigt..

Du är helt fantastisk vännen.. Du hittar små, små enkla vägar till att må bra i stunden. Fantastiskt och så härligt att få läsa..

Många kramar

Pok

Mallaharocksålästsigstannauppochnjutabralla

<