onsdag 23 januari 2008

Mummel igen - vilken dag, då!

Kanske kommer skrivandet tillbaka i relation till vilandet???

Nu förbereder jag min sjukskrivningsperiod genom att se till att jag har böcker att lyssna på. Alla Sjöwall/Wahlöös Historien om ett brott, tio stycken.
Och så en ganska ny bekantskap, Lin Andersson, som mej veterligen skrivit två böcker hittills, Nätfångst och Mordbrand.

Det är många timmars verklighetsflykt, det. Och möjlighet att få nånting gjort, därtill. Städning och promenader, t ex.

Idag måste jag försöka mina medicinproblem. Apoteket har inte de mediciner jag behöver för att klara vardagen. Kanske har de slutat tillverkas. Ingen vet, ingen kan ge besked - och jag vet hur pissigt jag mår om jag inte kan ta dom...

Liftar med mor till stan, där jag ska se om apoteket har åtminstone nån av mina piller!

Det känns underligt nu. Jag väntar på att vd:n ska höra av sej, eftersom jag vill prata med honom, vill att han ska vara insatt i exakt hur saker har utvecklats och på sätt och vis kulminerat i denna sjukskrivning. Varför?

För att jag inte vill att han ska tro att jag är en missräkning. En felrekrytering.

Jag vill jobba, det är vad jag vill...

Varför känns det viktigt? Det är nog för att det är

Inga kommentarer:

<