måndag 5 oktober 2009

Mummel opererar

Vad gör man på sin lediga dag? (Eller lediga, förresten, jag är ju för fan sjukpensionär den dagen!)
Jo, man tar och opererar Pingu!

Den älskade, älskade lille Pingu som gapar som ett brandlarm när man trycker honom på foten och som hängt med i många år nu.
Han har blivit stum. Inte bara det, han har magrat av på ett oroande vis, så nu måste mamma doktorn rycka ut.

Diagnos: stoppning urtunnad och batterierna slut.
Åtgärd: köpa tre LR44-batterier och hämta bomullen i badrummet...

Jag tror att Pingu blir som en ny pingvin när jag är färdig, och min popularitet kommer att stiga till oanade höjder. Känns bra. Jag gillar lättlösta problem!

Det allra bästa är dock att lilleman verkar vara positivt inställd till att titta på lägenhet. Kanske är det t o m lite spännande?
Jag insåg att det här med vad flytt innebär inte är en självklarhet när man är sju år. Vi pratade lite om det här med att det troligen är en helt tom lägenhet vi ska titta på, så vi får fantisera ihop hur det kan komma att se ut när vi plockat dit våra grejor, möbler och saker och böcker och...
"Affischer!" hojtar lillen. "Iron Maiden!" hojtar han, och sen vänder det. Han tycker inte längre att det är otäckt eller hotfullt, han inser att det som gör ett hem är det man stoppar in där, inte bara döda ting utan också människorna.

Ser ut att bli en bra dag. Bortsett från att jag troligen lyfter mej fördärvad, nu ska all skit till tippen!

Inga kommentarer:

<