lördag 13 juni 2009

Misstag att tro att vissa inte är idioter

Har lyssnat påp yadayadayadahalvfyllesnack så jag nästan blivit dråpare.

Till sist orkade jag inte mer, så då fräste jag. Det hjälpte inte heller, så då röt jag. När inte heller det fick tyst på fanskapet åkte jag hem.

Vissa människor ska inte dricka alkohol. Är de inskränkta, trångsynta och saknar respekt för andras åsikter, eller snarare helt saknar respekt för andra, blir det fan inte bättre av bärs.

Idiot.

Jag får säga så. Här. Risken är dock stor att jag säger det till människan en vacker dag, och då blir det inte kul.

3 kommentarer:

Systerdyster sa...

Vissa ÄR idioter och dessa bör man undvika för sin sinnesfrids skull. Jag har ägnat mycket tid på att harma (ett sånt typiskt AA-ord men j-kligt användbart) på människor i min omgivning. Numera diskuterar jag folks knäppa beteenden med någon klok vän, konstaterar gemensamt att den jag irriterat mig på är en idiot och kan för det mesta släppa det. Och slipper att lägga mer energi på idioten ifråga.
Dessvärre finns ju även idioter på arbetsplatser och då får man hantera dessa efter bästa förmåga. Jag brukr gå på toa och be Sinnesrobönen...
Fulla idioter tenderar att vara värre än nyktra idioter.
Men, det är en besvikelse, när någon man hyst förtroende och aktning för visar sig vara en sån där, idiot, alltså. Oj, vilka kloka ord du fick dig till livs nu.
Ville nog bara bekräfta för dig att du träffat en tvättäkta idiot!

Mummel sa...

...och än värre blev det idag.

Har nog sällan sett maken till bakfylla, och på jobbet. Det gör mej förbannad, och ändå....

Ändå ställde jag, trots att jag själv hade häcken full och skulle hem till lillson, upp som chaufför. Kunde bara inte låta idioten köra i det skick h*n var, det vore att riskera andra människors liv.

Jag vet att jag borde prata med chefen. Igen, ska jag säga. Det är inte första gången, men det är väl ingen överraskning.

Istället pratarpratarpratar jag, och skäller, och försöker få idioten att inse vad h*n gör mot sej själv och andra, att det är dags att söka stöd om h*n inte fixar att ta tag i situationen själv.

Men det hjälper inte, va?

Vilken helvetesdag. På alla sätt.

Systerdyster sa...

Idioter måste få konsekvenser...Det måste göra riktigt, j-kla ont innan man ändrar beteendet. Som när ALLA vänder en ryggen, jobbet hänger på en skör tråd, körkortet ryker - helst allt samtidigt. Så idiotiska är idioter. Kram från en f.d. idiot.

<