lördag 13 juni 2009

Mummel om ... nåt

Jag tog vackra, vackra bilder av smultronplantor i full blom mellan stenarna i en gammal mur, och tänker att nu, nu måste man faktiskt njuta av sommaren, annars hinner man inte med.

Det blommar. Jag såg ett hav av midsommarblomster, och ögonen gör nästan ont av allt det lila.

Molnen är blygrå, men har än så länge inte släppt sitt innehåll, det kommer väl till kvällen när det är meningen att stans partysugna ska gå till utescenen och lyssna på musik...

Och jag, jag lyssnar på en tjutande polisradio som jag måste ha på högsta volym eftersom jag inte hör något när de pratar annars, den står långt ifrån min plats på redaktionen och det går inte att skaffa en till, det kostar ju pengar.

Förresten ska de snart byta system, polisen. Då är det kört, no more polisradio.

Jag tänker att jag borde blogga som andra gör, bara slänga in en intetsägande bild och två rader blaj, men det pallar jag inte. Vad är det till för, det här?

Det är till för mej. Egotripp. Ventil. Älskade ältande...

Inga kommentarer:

<