lördag 3 november 2007

Världens misstag...

Sitter på redaktionen, och det är skönt.
Jag gillar att jobba helg, det är lugnt och stillsamt trots att jobben haglar och man far runt som en idiot. Det är nämligen väldigt väldigt tyst sen när man ska skriva....

Annars är allt mörker.

Igår gjorde jag ett stort stort misstag - tror jag. Just då verkade det vara det enda rätta, för visst måste den som är berörd ha information? Visst måste hon få veta vad som (inte) händer?

Jag berättade alltså vilka besked jag fått.

Nu vet jag inte var hon är igen. Hon var hemma igår kväll, hon var hemma inatt när jag gick och la mej (typ 00.30), men i morse var hon borta och jag vet inte var hon är.

Synerna i mitt huvud är hemska. För tänk om hon är död? Tänk om hon skurit sej? Tänk om hon stuckit och är borta igen, flera dagar, veckor, för alltid?

Förstås vill jag inte vara här, heller. Eller delvis vill jag inte det, delvis vill jag bara....
Sova. Jag vill sova och sova och slippa vara med, slippa vara med-veten.

Inga kommentarer:

<