lördag 20 december 2008

Mummel om virriga tankar

Nu ska jag vara ledig, har jag tänkt.

Någon eller några dagars jobb blir det nog, men annars - ledig till mitten av januari!

Och det behövs, jisses! så det behövs... Jag är så trött, och tankarna bara hoppar, hit och dit, inget slut på dem är det heller, det spinner bara på.

Nästa vecka är väl bara att överleva. Jag har inte en aning om hur, men det brukar ju gå. Att julen nu är här gör inte saker lättare, precis, och ingen lön förrän dan före julafton så då måste jag köpa det sista och försöka hinna ordna allt, fansjävlar.

Det känns som om det kvittar, om sanningen ska fram. Kommer inte ihåg när det var en god jul sist, faktiskt. Bara trötthet och elände och stress har det varit, och det ser ut att bli samma sak i år.

Jag vill inte städa. Inte laga mat, inte köpa julklappar eller klä nån jävla gran.

Jag vill vila och låtsas som om allt är bra.

Inga kommentarer:

<