torsdag 21 februari 2008

Mummel om vårkänslor

Lyssnar på Dan Hylander & Raj Montana Band. Sen tidig ungdom är det samma sak varje år - runt den tid solen börjar värma lite och fåglarna visar tecken på begynnande hysteri nynnar jag på låten som heter 21/3, från lp:n Déja vù. Tror jag.

Dan Hylander.... Å, vad jag lyssnade på Dan Hylander! Farväl till Katalonien, Skuggor i skymningen, för att inte tala om Svart kaffe...

För några år sen (när jag tänker på det kan det vara så många som tio, time flies), såg jag honom spela, och var såpass tonårig att jag t o m fick en autograf, på biljetten. Det var... Ja, sentimentalt.

Sentimentalt är bra. Ibland.

Och just nu, med en och annan snöflinga virvlande utanför fönstret, drar jag ner persiennerna och drar upp ljudet på datorn och spelar 21/3 med Dan Hylander och Raj Montana Band.

Rekommenderas.

Inga kommentarer:

<