söndag 9 november 2008

Misstag att börja tänka

Vaknade klockan 4.22, fantastiskt kissnödig...

Sen var det förstås kört. Tittade på min lille, mitt ljus i livet, där han låg och sov. Tänk, när de sover så syns bebisdragen, det är inte riktigt klokt...

Jag kunde inte ens försöka att somna om, eftersom jag genast började tänka. Sover hon, eller vaknar jag därför att hon har det svårt?
Sådär som det var natten till fredag, när jag inte kunde somna hur jag än försökte och min dotter hade panikattacker och rispade sej.

Jag vet inte om jag vågar ringa, ens, men vet ju att jag borde. Borde och ska, det ska jag.
I eftermiddag ska jag dit. Jag vet inte ännu hur jag ska klara av det, men jag ska klara av det.

För hennes skull, men också för min egen. För att visa mej själv och för henne att jag finns. Finns som mamma, hennes mamma.

Men nu, nu ska jag njuta av de timmar jag har med lillebror. Han är f n rockstjärna, men nysydd mantel i vinrött och mörkgrönt, och sönderspelad elgitarr. Så snygg! Vi packar lite, och han ritar en underbar farsdags-teckning att följa med paketet, en slips han gjort på fritids!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej..!

Jag hamnade här på din blogg när jag googlade på "svensson-normativ", och fastnade bums. Du skriver om mycket som berör mig på många plan.
Jag vet inte ens var jag ska börja, men jag tror vi kanske skulle kunna bidra till varandra på något sätt.
Men jag är inte just nu jättesugen på att prata om det via kommentar-funktionen på din blogg..

Jenny

Majsanochmalla sa...

Styrka min vän! Du får all styrka jag kan uppbåda i dag.. För att du ska klara av det du har frmför dig!

Pok

Mallaförstårattdetärskräckfilmsvarningpåattsesittbaninlåstbralla

Mummel sa...

Jenny: du kan mejla, mejladress (finns t v, annars är det mummelochmisstag@hotmail.com).

Malla: tack. Tack. Och tack....

Mummel sa...

Till höger, förstås... Mejladress, alltså!

<