torsdag 20 november 2008

Mummel om tappad sug, igen

Jag orkar inte.
Förstås fortsätter jag ändå. Jag har lovat, och då gör jag.

Mejlar. Tänker. Vad göra? Finns det nåt jag kan göra?

Och så orkar jag inte.

Jobbade till... Sent. Mina föräldrar ställde upp, hämtade lilleman, han fick duscha (en av hans favvogrejor hos mormor och morfar, dom har en cool duschkabin!), ligga och mysa och titta på tv på mormors säng. Men ändå.
Det blir ju så jävla uselt. Rusa in, tacka, hem, göra varm choklad med limpmacka som paniklösning (mycket uppskattat, men ändå, som sagt) och sen läggdags.

Så då blir det som det blir. När lillen säger: "För mysets skull, mamma - får jag sova i din säng?" säger jag givetvis ja. Och sover. Det var skönt, nödvändigt, och jag kanske känner mej rätt okej efter en natts sömn...
Med den lille bredvid sover jag, trots att han är het som en kamin och mer liknar en propeller än nåt annat då han sover. Eller kanske just därför.

Nu undrar jag vad jag ska göra, förutom att vänta på svar från socialutskottets ordförande. Jo, jag har mejlat. Det är ju trots allt socialutskottet som fattar såna beslut, om utskrivning av intagna på behandlingshem. Jag/vi vill ha ut informationen om på vilka grunder beslut fattats om inskrivning och framförallt om utskrivningen.

Nu är det väntan. Hopp - det var längesen.

3 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Bra.. Jävligt bra att du slutat tro på deras "konstgjorda andning"... Det där jävla hoppandes, tar knäcken på en.. Sliter hjärtat ur kroppen på en, stampar å hoppar... Å lägger en loska.. Innan det vandrar vidare..

Vänta.. Visst, vem fan har frågat dig/er? Vad har du/ni för val?

Jag skulle så gärna vilja ge dig en bit av min erfarenhet... Kunna bära en del av din tyngd.. En liten stund iaf... Du är så maktlös.. Om jag kunde.. Fick önska just nu.. Då skulle du få styrka och ro..

Fy fan vilket sketet samhälle vi lever i!

*kramar om*

MallaputtardigliteiryggenBralla

Mummel sa...

Tacktacktack...

Puttiryggen kan behövas. Spark i röven ibland. Och en klapp på axeln, tackar som frågar...

Nää, de bryr sej inte. Men vem gör?

Diskussion på möte fick mej att gå iväg och gråta en stund. Hur vi, samhället, alla, dragit oss tillbaka, vänt ryggen till, sett till att det inte finns plats för lite-mer-än-normal-störda längre.

Inga "konstruerade" jobb som ger en känsla av betydelse, av att vara viktig, att ha en p-l-a-t-s längre.
Ingen empati, ingen känsla av solidaritet eller gemenskap, nää, det är mej och mitt som gäller...

Och pengar, fyfan.
Eftersom jag levt i finanskris i hela mitt liv berörs jag inte av det som nu händer - men förundras över hur det faktiskt är så att det alltid, alltid är de svagaste som får betala.
De som har behåller och får mer. De som inte har förlorar lite mer av det lilla... Och de som inte passar in, hugg av dem huvudet...

Majsanochmalla sa...

Vet du vännen.. Det är det samhället jag också ser.. Det gör ont... De starka ska ta hand om de svaga.. Alla har rätt till ett egenvärde...

I have a dream...

Pok

Malla

<