torsdag 13 november 2008

Mummel om raggsockor

Jag stickar igen...

Nu har jag fått en beställning: ett par raggsockor och ett par pulsvärmare. Röda.

Det är dottern som vill ha, och röttröttrött är bra, och inte det minsta överraskande - hon är sosse. Djupt och övertygat.
(Sonen är å andra sidan blå, så jag har visst lyckats med att uppfostra dem att tänka själva politiskt, att bilda sej egna uppfattningar. Det har varit vilda diskussioner hemma förr, kan jag säga...)

Så det blev rött garn.

Pojkvännen vill ha blå sockor, men han har storlek 45 och är väldigt, väldigt färsk.

Jag avvaktar alltså åtminstone ett par veckor innan jag investerar mina fattiga slantar i såpass mycket blått raggsocksgarn.

Sen. Kanske...

2 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Sticka är bra terapi.. Men du! Låt ungarna betala garnet själva!

Ha en skön helg nu kära Mummlis!

Pok¨

Mallakanfaninteenssyinenknappbralla

Anonym sa...

Hm... storlek 38... busiga färger :oP

<