måndag 24 november 2008

Mummel om kyla

Det är kallt, på alla vis.

Avstängd kyla inne, snöstormskyla ute.

Inga känslor, nästan. Jag ringer de samtal jag måste ringa - som till soc, igen, med uppdaterad info om besked om fysiskt tillstånd och hur detta påverkar dotter - och tar emot de samtal som kommer.
Tid hos läkaren, familjesamtal, kallar de det. Det funkar finemang, jobbar kväll den här veckan.

Och kvällsjobbet är jävligt ångestframkallande, trots att det inte ens inletts. Som sagt, snöstorm. Vilket innebär taskiga vägar, vilket innebär en hög olycksrisk, båda för andra och för runtåkande lokalreportrar.

Men - det får lov att gå?

På nåt vis gör det ju det. Just idag är det alldeles extra överjävligt eftersom kroppen är ordentligt risig, vänsterarmen brinner och vill inte riktigt hänga med, och det varma badet var iofs trevligt men gjorde ingen större skillnad på spänningsgrad i ryggmuskulaturen.

Jag önskar jag hade råd med massage.... (gnäll gnäll gnäll gnäll gnäll ....)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men? Kör inte alltid fotografen? Kräv :oD

Majsanochmalla sa...

Japp! Du r en gnällspik! ;-)
Å det har du ta mig fan rätt att vara.. Basta!

Har ju också ett helsike med rygg/nacke.. När jag kommer ihåg så rullar jag kudden, under nacken.. Och ligger bakåtlutad m huvvet. Har jag tur ligger jag kvar iaf en stund när jag somnat.. Det känns ganska mycket bättre, dagen därpå..

Pok

Mallavillhanykroppiblandbralla

Mummel sa...

Fotograf?!?
Den siste är just bortrationaliserad... Nu ska jag alltså: köra, ta bilder, skriva, göra bilderna... Lära mej photoshoppa ordentligt, m a o. För att rädda pissbilder. Varav jag kan fixa många.

Jag tycker att det är kul med folk som tror att journalist är ett glidarjobb...

Å andra sidan: i min ungdom var det enorma tunga Nagra man släpade runt på på radion. Där har tekniken gått i rätt riktning...

Anonym sa...

Hej!
Jag hamnade här via MajsanochMallas sida. En härligt starkt skriven sida!

Jag håller på dig!
Lycka till!

MiaiGÄvle

http://livethosmig.blogg.se

<