onsdag 17 september 2008

Mummel om böcker i öronen - och andra

Livräddande ljudboksterapi.

Har man en bok i öronen förhindras många tillfällen till tankearbete, och för ren överlevnads skull är detta just nu en mycket bra sak.

Just nu lyssnar jag på fantasy, David Eddings Elenien-trilogi, och på lut har jag fortsättningen, de tre böckerna i Tamuli-sagan. Fantasy är bra, nästan lika bra som mord.

Om allt går väl blir det sen John Sandford, tre av hans Prey-böcker. Rekommenderas.

Vet också att jag har två nya Fred Vargas på gång, bara Bokus får tummen ur och levererar - och Fred Vargas är brabrabra...

Fick jag önska skulle jag också hitta några fler av Barbara Nadels kommissarie Ikmen-böcker, så jag får väl göra ett litet sök och räkna på om jag har råd med fler böcker just nu...

Med en ljudbok i öronen kan jag faktiskt överleva en timme i taget. Som Håkan Nesser citerade i sin Berättelse om herr Roos: Det är inte månaderna och åren som är svåra, det är timmarna och dagarna.

Inga kommentarer:

<