onsdag 17 september 2008

Omänskliga misstag får göras utan ansvar

Så. Ett samtal med handläggare, som hänvisar till chefsbeslut - tydligen just efter det låååånga möte där diverse expertis och inblandade deltog.

Ingen hänsyn tas till expertis.

Allt handlar om pengar.

Och det finns - vilken överraskning! - ingen som är riktigt ansvarig???

Ifrånskyllande och rena lögner.
"Du kunde ha ringt själv om du var intresserad" sa fanskapet då jag frågade om varför hon inte kontaktat mej med den informationen.

När jag sa att det gjorde jag, samma dag du pratat med min dotter och gett henne information, men du ringde aldrig tillbaka blev det bara mummel i luren.

Nu väntar jag på att den där chefen ska ringa upp mej, för även där har jag lämnat meddelande. Jag vet ungefär vad som händer: det hänvisas till nästa chef. Ända tills man når upp till politikernivå.

Hon ville inte svara på vem hos dom som tar ansvaret för att se till att allt går bra.

Det värsta var när jag sa att dottern hamnat på sjukhus dagen efter det där beskedet. Hon sa såhär:
"Behandlingshemmet sa att det var för att hon blev så glad."

Då tappar jag talförmågan, och lägger på.

2 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Sluta kämpa... Du knäcker dig själv..

Kramar om..

Pok

Mallatänkersåpådigbralla

Mummel sa...

Jag vet.
Men hur gör man för att sluta kämpa för sitt barn, även om barnet är myndigt?

Fansjävlahelvetesjävlar.

<