fredag 5 september 2008

Mummel om damm

Jag flyttar saker. Mest flyttar jag böcker just nu, och inte nog med det, jag flyttar dammiga böcker...

Det är inte riktigt klokt hur snabbt det samlas damm i bokhyllor! Jag är inte direkt hysteriskt intresserad av att städa, men nog tycker jag att det inte var så längesen jag dammade alla böcker och alla bokhyllor???

Nu har jag lilla borsten på dammsugare så att dammet inte bara ska virvla omkring och hitta nya böcker att lägga sej på, men det verkar inte hjälpa stort.

Två bokhyllor flyttade in i mitt nya sovrum. Och jag har t o m beslutat vilka böcker som ska få bo där och ställt dit dom - dammade och rena. Bara resten kvar... Omorganisation av allt blir det, och det vill inte säga lite.

Ändå har jag hälften på vinden. Jag kan bara inte göra mej av med böcker, det går inte!

Snart har mina painkillers kickat in, och då kan jag fortsätta. Evigt tacksam för den där hopfällbara, megastadiga trappstegen jag investerat i, för trilla ner vill jag inte...

Kom just på en grej. Jag är en dammsamlare!!!

1 kommentar:

Majsanochmalla sa...

Mmm... Jag är också dammsamlare.. Men bara pga att någon talade om för mig att dammet var änglarnas tofflor.. Å änglar är alltid välkomna hos mig..

Pok

Mallaönskardigenbradagbralla

<