fredag 26 september 2008

Mummel om älskade ungar...

Imorse vill den lille inte riktigt gå till skolan.

"Jag känner mej lite....(tankepaus)... mobbad."

"Va!", säger jag, eftersom han hittills bara haft kul, gillat skolan, gått dit med glädje. Och han pratade om den incident han redogjorde för igår, en kille i tvåan hade försökt sticka honom med nånting, nånting jag inte riktigt förstod vad det var.

"Kan du rita den?" sa jag nu, och det kunde han. Det var en sån där kartnålsmojäng, med plastskaft och vass nål. Syntes alldeles tydligt. Gossen har talang.

"Du vet bubblan?" sa han.
"Nej", sa jag.
"Jo, han gick in i min bubbla, den dom pratar om när man pratar om värdegrund, vet du", sa han, och jag, jag blev alldeles varm av kärlek och en känsla av mirakel...

Min lille son är ett underverk för mej, på många många vis. Och att han gav mej nu ännu en gåva.

Han gav mej bubblan. Alla har rätt till bubblan. Ingen får gå in i min bubbla utan att ha min tillåtelse.
Bubblan rules.

Inga kommentarer:

<