lördag 6 oktober 2007

Misstag att göra allt...

...på samma gång.

Degen jäser, det blir valnötsbröd, och det ser jag fram emot. Comfort food, ugnsvarmt bröd med smältande smör, vem kan motstå det?

Samtidigt letar jag febrilt efter boken jag lovat hitta tills på måndag när lilleVild kommer, men efter en halvtimmes rotande i bokkassar på vinden har jag hittat alla andra böcker i serien - men inte den första. En ring av järn... Det skulle reta gallfeber på mej om jag tvingas köpa en ny, eftersom jag vet att jag har två ex...

Läser den tredje av mina Fred Vargas, Wash This Blood Clean From My Hand, och önskar jag hade fler. En fantastiskt trevlig författare. Underbara historier, underbara karaktärer, jag njöt varje sekund då jag läste The Three Evangelists...

Nu ska jag baka mina valnötsbrödslimpor och sen fatta beslut om fortsatt bakning: endera blir det kanelbullar också, eller inte.

Inga kommentarer:

<